Stor eller liten plats?

Detta har jag definitivt pratat om innan men kan fortfarande inte förstå varför det är så här. 

Varför känner man mycket för vissa och mindre för andra? Varför tar vissa ut mycket plats i min värld medan andra knappt finns. Alla i min umgängeskrets, alla ser jag ungefär lika mycket. Varför är det då vissas åsikter som är mycket viktigare och varför läser vissa mig som en öppen bok och för andra är jag bara en gåta. 

Jag förstår verkligen inte hur vissa människor kan ha så stor påverkan och makt. Det borde väl jag själv kunna styra över och bestämma vem som ska få min uppmärksamhet. Ändå kan jag inte det, vad beror det på? Det känns fel att jag inte själv får bestämma.

Om någon har svaret, berätta gärna! Finns säkert någon fysiologisk förklaring  som jag kanske får googla fram. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0