Självförtroende?

Jag har ju bra självförtroende men ändå inte? Jag är sjukt förvirrad vad det gäller  mig själv och hur jag tänker. För jag har ju ändå bra självförtroende, jag vet vad jag är duktig på och oftast vet jag vad jag går för. Ändå tvivlar jag och tror att jag inte ska klara det. Detta motsäger sig väldigt mycket men ändå är det så. Jag tror aldrig jag ska klara saker ändå tar jag på mig ansvar och gör motsatsen. Jag saknar pannben och vilja till att lyckas med det där sista att jag kan känna att jag kommer klara detta. Fast att jag ändå någonstans vet att jag klara det tror jag inte själv på det. Varför jag inte tror är för att min vilja inte är med helt utan även den tvekar. 

Oj vilket flummigt inlägg men om ni kan förstå hur jag menar och känner att jag borde tänka annorlunda, skriv och förklara! 

Kommentarer
Postat av: Vicky

Handlar som du säger inte om ett svikande självförtroende utan om självkänslan, som många knappt vet finns.
Finns en bra bok att läsa om det "SJÄLVKÄNSLA NU!" skriven av Mia Törnblom. Lätt läst och fylld med tips.

Kram från din vän på distans <3

2014-04-07 @ 11:26:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0