På tiden att byta tankesätt.

En väldigt klok kvinna sa till mig att det går inte hela tiden att sikta mot nästa mång och aldrig vara bara nöjd med det man presterat. Utan istället är det dags att leva lite i nuet och fundera över det jag faktiskt redan har. Det är inte lönt att oroa sig för framtiden för den kommer bli som den blir oavsett. Det blir inte bättre nu hur mycket man än planerar framtiden och längtar. Istället titta omkring och se att det jag har just nu är rätt jädrans bra. Jag har ju ändå redan klarar många mål och presterat en hel den. Så nu är det det mindsetet som gäller. Framtiden kommer när den kommer och så mycket bråska är det faktiskt inte. Jag kommer nog ha tid för allt jag vill göra och oavsett kommer det vara fyllt med underbara människor och upplevelser. 
 
Tack mamma, jag behöver dig oftare än du tror. 

Kommentarer
Postat av: hanna

Mitt hjärta! Skynda långsamt, njut och ha det bra här och nu! Älskar dej!

2014-03-04 @ 07:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0