Ny utmaning för de modigaste i Sverige.

Ett nytt missionsområde, en ny plats som ska få vår hjälp, ett okänt ställe som nu ska bli modigas nya arbetsplats. Vad betyder det för mig? 

Massa skvaller och prat, vem ska få åka, när ska det åkas och vad ska göras? Alla har olika svar och alla har hört olika saker. En massa prat gör att få oss att hoppas på att nu är det vår tur att vara modigast och få medverka i något viktigt. Något viktigt inte bara gör oss utan för världen. 

Oj det gick snabbt för mig. Från att det inte fanns en chans på kartan att jag någon gång skulle få åka på mission till att det faktiskt finns en ny chans att göra skillnad. Allt är fortfarande väldigt svagt och mest skvaller, mycket sägs för att vi ska hoppas och se en framtid. 

Nu kommer nästa fråga, vad är detta för mission? Vad är det vi ska göra? Vilka är det vi ska möta? Vad är förutsättningarna för mig? Något jag redan nu ska fundera över och jag ska sätta mig in i konflikten. Varför behövs vi just där? Vad är vår uppgift? Och är det värt att sätta mitt liv på spel i just den konflikten? Mycket frågor som jah vill bestämma ett svar på innan jag en kanske får en fråga om att delta i detta hjältemod. Tur att jag har så många kloka människor runt om mig med mycket åsikter som jag hjälpa mig till rätt beslut. 

Kommentarer
Postat av: pappa

De modigasplats är Stenöregatan 17 , du är välkommen hit om du vågar

2014-03-30 @ 11:02:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0