Hej känslor.

Varför kan man inte få göra precis så som man känner? Varför måste man alltid tänka på var andra tänker, vad det har för konsekvenser och om det verkligen är något vettigt att göra. Jag hade velat har mer känslomässiga handlinga. Men så är det inte ofta mer än till dem som är säkra. Till dem som redan vet vad jag känner då är det lugnt för där har man redan blottat sig. Vad gör det om jag gör som känslan säger? Jo då kommer direkt tanken om konsekvensen. Kan jag bli sårad eller är detta en pinsam handling och vad kommer den andra personen tänka och känna. Livet är för komplicerat för att handla med känslorna det måste alltid finnas en eftertänksamhet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0