Nyårslöften.

Mycket snack så här direkt efter nyår om det gångna året och det som vi har framför oss. Mycket slag ord om ett bättre år, större mål och mindre kroppar. Och om jag ska vara ärlig så undrar jag hur varje år ska bli bättre och varför! Tänk om varje år ska bli lite bättre än det förra hur kommer det så sluta och vad gör året bättre än det förra? Mer resor? Mer skratt? Mer jobb? Mer pengar? Fler vänner? Fler upplevelser? Mer fest? Och mindre tevetittande och många många fler timmar på gymmet? Förstår inte att vi aldrig kan vara nöjda och belåtna. Måste man hela tiden sträva efter mer och inte nöja sig? Tänk om man trivs jätte bra med sitt jobb, sin sambo, sina vänner och sitt liv? Vad ska man då sträva efter? 

Jag blir helt enkelt trött på att alla gnäller av hur kasst deras liv var innan och vilken skillnade det ska bli nu bara för det är ett nytt år. Tyvärr kommer ingen förändra ditt liv åt dig bara för det är 2014, precis som i december så är det du själv som bestämmer. Jag tycker ändå att vi skuller lite mycket på andra och saker än att inser att det är vi själv som satt oss i den här situationen. Nu låter det som jag haft världen dans på rosor och klagar på alla andra och det menar jag inte. Mitt år har också vart tuff i sina stunder men jag har även löst dem och kommit ut starkare. Detta beror i största del av att jag hade någon som sa till mig att krya upp mig och hjälpt mig upp ur min grop. 

Så jag har inte satt ett mål att 2014 ska bli bättre än något annat utan att det ska bli lika bra och händelsefullt. Varje dag har massa möjligheter men du måste även ta dem annars kommer tiden bara springa förbi. Alltså är det ingen nystart för mig utan jag fortsätter i mitt liv utan att dela in det i år. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0