Känn pepp!

Idag åker Jesper till Skövde igen och ska börja jobba. De känns konstigt att jag inte ska följa med och också börja jobba instället får jag vänta en vecka tills högskoleterminen ska börja. Känns både fel och rätt. Det ska i alla fall bli riktigt roligt att få testa på högskolan och kanske få tillbaka lite studielust. Kanske till och med så mycket att jag börjar plugga redan till hösten om jag har tur så känns det så efter att ha gått tio veckor.

Varför jag ska läsa tio veckor högskola är för att jag håller på att utbilda mig till sjukvårdare och då är de första två kurserna på sjuksköterskeutbildningen med i min utbildning. Så jag kommer läsa fysiologi och anatomi och det ska bli kul. Människokroppen är ju väldigt intressant och förhoppningsvis har jag lite försprång eftersom jag läst en del innan på gymnasiet. Ska försöka att förbereda mig lite innan också genom att läsa lite i förväg. 

Måste få säga men mitt år ser så jädrans ljust ut och våren kommer förhoppningsvis riktigt rolig och full av kul händelser. Bara att få vara hela våren i Skövde med Jesper ska bli så jädrans kul! Och få avsluta våren men en riktig övning där jag precis är färdig utbildad ska bli så spännande. Lite klyschigt men detta året kommer nog bli bättre än förra. Haha känns så jädrans bra nu! Jag är så himla nöjd med mitt liv just nu! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0