Vart jag än vill!

Kanske vill göra en sån där resa som alla andra gör just nu. Åka i väg ett halv år eller så och bara upptäcka världen. Jag börjar ändå bli sugen, det låter ju ändå spännande och det är väl dags nu snart innan jag ska börja bli vuxen. Men då kommer där ju massor med frågor. Var ska man åka, hur länge ska man vara borta, hur ska man åka och med vem? Och den sista frågan är nog svårast, vem ska jag åka med? Där finns inget själv klart eller jo egentligen jeppe för han skulle låte mig åka över allt jag vill och sen kanske vi åker till några ställen han väl. Men där är ju ett lite problem med det, han vill inte åka! Så med honom blir det ju inte och alla andra verkar ju redan ha gjort det eller så vill dem inte eller i alla fall inte med mig och lite åt andra hållet heller jag kan inte komma på många människor jag hade velat åka med. Där är väldigt få och våra liv klaffar kanske inte riktigt just nu. Och själv? Nej alldekes för farligt och fruktansvärt tråkigt. Jag är en person som gillar sällskap så själv kommer det inte bli. 
 
Så till dess att jag hittat någon att åka med så får jag väl drömma lite och så. Man kan ju göra många andra resor under tiden. Jag kan komma på miljontals ställen att åka till så det är ju bara att boka av en i tagen. Jag har ju hela livet på mig faktiskt. 
 
  
Kanske till någon av dessa ställena.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0