Mitt stora intresse.

Mat mat mat mat mat! Det är mitt stora intresse för tillfället det enda jag vill göra är att laga mat. Får inspiration från alla håll och det enda jag kan fokusera länge på har med matlagning att göra. Jag vill äta, laga, baka, smaka, bjuda, allt! Jag vill testa och lära mig mer. Jag vill bli bäst på att laga mat och inte kanske alltid bara göra det som hobby. Jag har i alla fall börjat och utvidga mina kunskaper genom att varje vecka laga något jag aldrig gjort förut. 
 
I dag blir thilänsk soppa med naanbröd. Ska bli roligt och jag har letat upp fina recept som säkert kommer bli super goda. Men min dröm är att inte behöva använda recept jag vill kunna bara genom att se ingredienserna veta vad jag kan göra med dem. Jag vill kunna utan att behöva fundera eller testa veta vilka smaker som fungerar ihop och kunna på fri hand baka ett bröd och att all kemi funkar. Jag vill att min matlagning ska spegla mig och fram för allt vill jag att när människor äter min mat ska de bli imponerade och tycka det är riktigt gott. 
 
Därför handlar att just nu om mat. Vad jag än gör eller vad jag planerar, allting har med mat och göra. Ska jag åka någonstans, vad finns där för mat att testa. Ska jag göra någonting är det vad jag ska laga. Vad jag ska titta på då är det vilken matlagningsprogram jag ska välja. Tittar på Sveriges mästerkock och tänker det där hade jag också klarat av. Hör någon prata om mat och jag är direkt nyfiken och tänker det där måste jag testa. 
 
Men just nu har jag ett hinder, plugget. Jag måste tyvärr fokusera det istället för att laga mat. Det är väl en anledning till varför jag längtar till jag är klar med det. Så jag kan kan ha min fritid och utnyttja den till det jag vill. 
 
Och oj vad jag längtar till jag står i mitt drömkök och lagar mat där jag har en spis som är toppen och arbetsytor så jag aldrig behöver trängas. När allt i köket inspirerar en till att vara där och laga. Bara laga och smaka av och göra varje rätt perfekt. 

Kommentarer
Postat av: pappa

Sjukt

2014-02-06 @ 04:46:30
Postat av: Hanna

Härligt det låter!!

Mammas dotter, vi kanske ska öppna en liten krog istället ;)

Svar: Det hade varit grymt! en lika fin som den i små söta citroner! :)
Matilda

2014-02-07 @ 07:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0