Back to old times.

De senasre veckorna har det varit en hel del att göra, eller min vardag har verkligen gjort en hel omvändning. Från att ha all tid i världen till att göra allt det är man vill göra utan att få ångest över att man borde göra något annat till att det enda jag gör är att pluggar eller fysar. Känns som jag är tillbaka på gymnasiet lite fast nu har jag uniform och får spendera allt för mycket tid i biblioteket. Sån tur så är det ju bara i tio veckor så snart är jag tillbaka med min fulla vardag där jag kan ägna mig åt sånt jag tycker är kul. 
 
Som ni kanske hör så är jag inte lika pepp som jag var innan på allt plugga högskola. Min bild än så länge har inte varit toppen och jag har ännu inte kommit in så mycket i studerandet. Men som alla andra säger det kommer, och visst kommer det göra men jag hoppas verkligen snart och inte sista veckan när vi ändå är klara. Det vi läser är hur kroppen fungerar, hur den är uppbyggd och hur den kan samarbeta. Intressant men lite oväsentligt i bland. Där är mycket fakta som tyvärr kommer försvinna för jag inte kommer använda den. 
 
Ajja, idag ska jag skiva min första tenta. Spännande? Nej, egentligen inte verkar vara rätt så basic så är inte alls nervös. Det jag mer är nervös över är att jag pluggar alldeles för lite. Jämfört med alla andra av mina kolleger är jag definitivt en av dem som pluggar minst. Men förhoppningsvis är jag effektivare än vad dem är. Det avgörs dock på tenterna. Nästa tenta är lite mer rejäl så den ska jag sätta i gång och plugga till i kväll och i morgon. Vi har gott om tid som jag ska försöka använda smart och få ut mycket av. Tror dock inte på att plugga åtta timmar om dagen som allt för många gör. 
 
Ni får önska mig lycka till och så får vi se hur det går. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0