Olärorik höst.

Man ska väl utvecklas där man jobbar? Eller i alla fall i min ålder innan man är fullärd. Om man nu kan bli det. Men denna hösten har det inte blivit så mycket utveckling och utbildning. Jo visst jag har fått lite utbildning men är det utbildning jag kan ha nytta av? Eller är det utbildning av något jag redan kan? Lite känns det som det har varit så i höst än så länge. Jag är till exempel ADR förare men har inget körkort där jag kan transportera sådana mängder farligt gods så kommer aldrig kunna använda det. Jag är även utbildad eldriftsansvarig men vi har på vår pluton (en enhet på militärspråk) tre elmekaniker som är elansvariga. Visst det är bra att veta hur man ska sätta i kablarna för att det inte ska bli fel för mig med men det hade räckt att de berätta för mig och inte en veckas utbildning. Gått utbildning på sjukvårdsmateriell som jag redan kan och använt. 

Det har alltså inte hamnat mycket nytt och lärorikt bakom pannbenet än. Och det fortsätter i det spåret för ska hålla på med Högvakt i fem veckor och det är det mest hjärndödande du kan syssla med, exercis. Så går förtillfället och marscherar runt, kastar runt vapnet och övar vaktbyten. Det som gör en duktig är mängdtränng och det har befälen förstått övar sex timmar idag, min hjärna hade goggat ihop till en enda massa vid det laget. 

Förhoppningsvis blir det mer lärorikt på övningen som kommer i höst då har jag i alla fall två veckor med vettig verksamhet. Tur att de andra i plutonen blir välutbildade med C-, CE- och truck-kort, då kan de ju göra mitt jobb också så kan jag stå och titta. 

Life sucks sometimes! Och det är bara att vänja sig för det kommer fler tillfällen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0