Aldrig lycklig?

Oj lite av en chock fick jag allt igår. Jag fick höra från en vän att det jag nästan alltid var sur och inte verka bli glad eller lycklig för något. Det tog mig rätt så hårt kan jag säga. Inte alls så som jag upplever mig själv och om det är så jag upplevs av andra är det något som är fel. Jag vill verkligen inte upplevas så och det känns så konstigt att jag själv har så fel bild. Men visst kan jag förstå nu när jag tänker efter att jag kanske upplevs så. Det är bara att kolla vad jag den senaste tiden skrivit i bloggen. Det har inte varit mycket om något positivt över huvudtaget. Visst jag har bloggen för att få skirva av mig. För att andra människor ska slippa höra på mitt gnäll. Men man måste även uppskatta det man har och leva lite i nuet. 

Men nu vet jag om det så nu gäller det att jobba med det och sluta sura och vara positivare. Det hela är väl lättare sagt än gjort men jag ska fan försöka i alla fall. Nu tänker jag ju i alla fall på det och visst gnäller jag rätt mycket. Det värsta är att jag tror min tysthet kan upplevas som kurighet ibland den med. Men oavsett så ska jag inte gå runt och sura utan vara positiv och glad istället. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0