Döm inte mina val.

Jag sprang in i Marco idag på centralen,  han fråga hur allt var, om jag fortfarande jobba inom militären och om det var så som jag trodde. Ja jag jobbar fortfarande på TrängR och trivs jätte bra. Visst det var inte precis som jag tänkt mig kanske till och med bättre. Om det hade varit varit sämre än vad jag trott hade jag väl inte stannat kvar... Jag är trött på att behöva förklara varför jag gör det jag gör. Och att alla är lika skeptiska och har sån tråkig inställning. Det ni inte vet kan ni inte döma, så döm inte mig för jag inte valt samma väg som alla andra. Det är bara i just Bunkeflo det är speciellt, jag är inte så annorlunda i Skövde där 50% av de som bor där är militärer. 

Ni förstår inte vad jag göra eller rättare sagt ni vet inte vad jag gör. Så aningen gissa eller anta att jag är nöjd med mitt jobb, trivs och gör något som är kul eller var beredd på en förklaring om var jag jobbar och vad jag gör. Men den förklaringen lär ta sin tid, för inte ens mamma förstår än riktigt vad jag gör. 

Och jag kan lugna er med att min tanke är inte att göra detta hela mitt liv men i alla fall just nu och ett tag fram över. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0