Utvärdering på jobb.

Ännu mer jobbsnack fast med en annan liten tvist. Fick i uppgift av chefen att vi skulle utvärdera varandra, så det vara bara att sätta sig ner och fundera vad man hade och säga om varandra. Så i onsdags när vi alla hade förbrett oss så satt vi i fem och en halv timme och utvärdera gruppen. Först gick vi igenom hur en ideal grupp skulle vara, hur vår grupp var i förhållande till ideal gruppen och vad vi skulle göra på individnivå och tillsammans för att vi skulle fungera bättre. Vi gick även igenom hur man skulle ge och ta kritik och hur viktigt det är för att utvecklas. Så efter det var vi förbredda att börja utvärdera varandra. En fick bli utvärderad och resterade fick var och en säga vad de tyckte personen gjorde bra och borde fortsätta med, vad det borde sluta med och börja med. Det var igenom hela utvärderingen en dialog. Jag kan säga att man lärde sig mycket om varandra och hur vi fungerar tillsammans. 
 
Jag var själv lite rädd innan att folk inte skulle ta det på allvar och att nivån skulle vara väldigt låg. Men blev positivt förvånad över hur bra det blev. Alla hade förbrett sig väl och hade väldigt vettiga saker att säga. Det var mycket konstruktiv kritik som man verkligen kan jobba med. Inspirerade och utverklade verkligen. Riktigt roligt faktiskt, jag kände mig riktigt lättad när jag gick där ifrån. Och det verka som fler kände så eftersom vi bestämde oss för att ha en likande utvärdering oftare framöver. Det kommer bli bra tror jag. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0