Glad tågresa.

Jaha sitter jag på tåget igen mot Skövde och jag är riktigt nöjd. Jag har ingen ånger att lämna Malmö, att behöva jobba i morgon eller att det är ett tag innan jag kommer hem igen. Det är så himla skönt! Kan inte komma ihåg om jag någon gång trivts så här bra i Skövde och på jobbet. Jag vet inte ens varför, det är väl en kombo av allt. Jesper har ju flyttat upp en stor faktor, att jag fått mer förståelse över vad vi göra på jobb och att jag fått en större uppgift. Jag har många fina vänner som jag just nu är ense med alla och jag har flera saker att se fram emot framöver. Både på jobb och på fritiden. 

Ser fram emot gå ASFen (akut sjukvård i fält) till våren. Hur sjukt är inte det? Innan var jag helt tvärtom ville inte ens gå den men nu har jag förstått att den kan göra att mitt jobb blir ännu intressantare och roligare. Jag kan få större ansvar ju mer jag kan så snälla mata mig med kunskap! 
Soldatmiddagen är om två veckor, nog inte nämt den här men det säger ju sig ju lite själv vad det är. Det roliga är att det är riktigt mycket folk och vi alla kommer vara så uppklädda och fina! Ska bara få hem en klänning, köpa ett fint halsband och bestämma mig hur jag ska ha håret och sminket. Men jag vet att det kommer bli kul, soldater vet hur man har kul. Det är det som händer på jobb. 

Om tre veckor ska jag på konsert med Jeppe och det ser jag också fram emot även att det snart är ju och bara att ha lite vanliga arbetstider så jag kan göra något förutom jobb ska bli skönt. Jag har ju även lovat mig själv att kommer igång med träningen som jag sagt hundra gånger innan.. Men nu har jag Jeppe som ett hemligt vapen mot latheten. 

Detta inlägg blev knäppt men ni kanske förstår att jag mår rätt bra just nu. För en gång skull känns det som livet går mitt håll. Heja mig! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0