Från 11 till 25.

Oj det har hänt mycket de senaste tre veckorna. Där det har hänt mest är dock på jobb och inte så konstigt eftersom det är det enda stället jag har varit på de senaste tre veckorna. Jag har jobbar dygnet runt känns det som och det var skönt att nu komma tillbaka till Malmö och få lite distans. 
 
Men var ska jag börja? Kan berätta lite om hur det var att få all medicinal personal och tidvis anställda till plutonen. Först kanske jag ska förklara va det betyder. Jo i vanliga fall så är vi elva soldater som jobbar på vår pluton, vi håller ordning i D-hallen och utbildar oss så vi kan göra vårt jobb så bra som möjligt. Men jag jobbar ju på en kirurgi tropp och vår största huvuduppgift är att kunna operera och det kan tyvärr inte vi göra. Men då har vi en massa sjuksköterskor och några läkare som är riktigt duktiga på det som även jobbar hos oss. Dock är de anställda även på ett civilt sjukhus och jobbar 90% av tiden där. Fast när vi ska ut på övning då kommer de till vår undsättning. 
 
Så för tre veckor sedan kom det ett helt lass med super kunniga medicinalare och några erfarna soldater och höjde kompetensen på vår pluton. Så från elva starka blev vi nu 25st. Jag kan säga att det var rätt stor kontrast och väldigt ansträngade att jobba ihop med så många nya på en gång, speciellt när alla har så stor erfarenhet. 
 
Fast ju mer vi jobbade ihop desto bättre blev det, så i torsdags när alla drog sig hemåt igen till deras vanliga jobb eller studier var det rätt tråkigt. Vissa har man verkligen kommit nära och jag längtar redan tills de kommer tillbaka igen inför nästa övning som är i Maj. Det har verkligen varit prövande för mig att jobba i denna konstalationen och speciellt mer vissa som inte är vanna vid att alla ska jobba lika hårt, att det kvittar vilken grad man har och att jag lika väl kan säga till som en kapten. 
 
Dock lärde dem sig vem jag var och vad jag hade för ambition och att jag gillar och styra och ställa och ha orning och reda. Så hoppas tiden går fort till nästa övning då vi är fullt bemanade igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0