Ansvar.

Fick en riktig hederlig uppgift under övningen och det var att vara ansvarig för rivningen av vår tropp. Det är ett väldigt stort ansvar och jag blev lite förvånad över att jag fick uppgiften. Men fruktansvärt taggad, älskar att få det ansvaret och verkligen lägga all min energi på att lösa uppgiften på bästa sätt. Dock hade vi ingen tidspress och det gjorde mycket, men sen var vi ju ändå klara två timmar innan chefens deadline och på pricken på min så jag var jädrigt nöjd. Det gick över förväntat smidigt och flöt på riktigt bra, vi var ett steg förre chefen hela tiden så himla härligt. 

Så jag har fått fortsätta ta ansvar nu över vården och vår lagerlokal. Känns så himla skönt att få lite förtroende och känna att jag faktiskt är duktig på något. Det är ju ännu roligare när jag får massor med beröm från kollegorna och de tidvis anställda även kadetten och min chef har gett mig lite beröm. Då känns allting lite lättare när man vet att folk faktiskt uppskattar mitt slit och att jag faktiskt gör nytta på jobb. Mig kanske de ändå behöver fast jag inte har alla utbildningar och så, jag har något annat de behöver och det mitt ordningsamma sinne och bra ledarförmåga. Känns lite tryggt ändå. Till och med fått höra att jag är en förebild för många och starkt ska fundera över att lösa vidare till officer. Hör ni min stolthet, därför jag skryter så värst. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0