Bitterfitta!

En sjukt bittre kvinna som måste vara klimakteriet, för det är det enda som kan ursäkta hennes attityd, har fått mig att fundera. Hon åker samma tåg som mig denna fredag och har skällt på både konduktören och en tre årig flicka. När jag träffa en sådan människa måste jag bara bli helt tvärtom. Alltså positiv och optimistisk, men det är ju härligt att hon kan ha den inverkan på mig i alla fall. Vet själv att man kan bli riktigt irriterad ibland men hoppas aldrig att jag låter sådär eller beter mig på det sättet. Det är inte okej att skälla ut en annan människa som inte ens har orsaka problem ( förutom om man är samma familj, hehe ) .

Ville egentligen bara säga att en bitter kvinna i äldre medelåldern kan göra mitt liv mycket bättre. Bara av att hon gjorde sin situation onödigt jobbig och svår. Så tack nu ser jag lite lättare på vardagen och får mig att uppskatta alla situationer oavsett. Tack tack!


Kommentarer
Postat av: Evelina P

Låter hur härligt som helst. Tänk vad bra om alla människor kunde ha en sån inverkan på en! ;)

2013-05-04 @ 00:46:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0