Tid

Man vill göra så himla mycket och gärna allting på en och samma gång. Tyvärr funkar livet inte riktigt så, dygnet är bara 24 timmar och det går inte att göra något åt. Men ibland kan man bli lite sur när man inte kan prioritera. Hur man än gör så förlorar man något och inget val är optimalt. Sen finns det ju saker man också måste göra. Både måste man själv vill men även måsten som sätts av någon annan. Eller hur ska man säga, saker man bara måste göra av ren hyfs.. Ni förstår det var länge sedan vi träffades så därför måste man träffas nu. Mycket man gör gör man mest bara för att få så lite skuldkänslor som möjligt, försöker nöja alla. Fast det aldrig går försöker man och någonstans i allt detta ska man hinna med sig själv vet inte riktigt när eller hur. Men livet är långt så det man inte hinner med idag hinner man med imorgon.

Det känns ibland som jag glömmer bort vad jag egentligen borde göra för jag vill hinna med allt så allt blir så hattigt och då blir inget gjort ordentligt. Så efter alltihop känner jag ändå mig ändå tomhänt. Allt blir ihop stressat och halvdant, mitt hjärta och hjärna hinner inte riktigt själva med. Jag bara far hit och dit utan att vara med i stunden. Det kan även vara tvärtom ibland, att jag bestämmer mig helhjärtat för en sak men då känns det hela tiden som jag missar något viktigt. Och så kommer det alltid att vara för det ena utesluter oftast det andra. Det gäller väl bara att landa och få lite tyngd i sig själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0