Dilemma

Detta eviga dilemma som alltid kommer upp. Frågan om vad jag ska göra. I morgon, nästa månad, om ett halv år, ett år, i framtiden. Jag tycker att minst en gång i veckan frågar någon mig om detta. Har du bestämt dig vad du ska göra med ditt liv? När ska du börja plugga? Vad ska du göra efter militären? Hur länge ska du egentligen fjanta dig i Skövde? Jag vet faktiskt inte om det alltid är så många som frågar eller om det bara är mitt stressiga undermedvetna som tar upp frågan. Oavsett är jag trött på att inte ha något svar på frågan. Jag vill själv kunna bestämma mig så jag vet vad jag ska när någon väl frågar. Men det är visst svårare än vad man kan tro. Många alternativ och inget är klockrent perfekt utan alla har sina nackdelar. Så vad ska jag då göra? Undra om jag någon gång kommer svara på den frågan. Jag kommer istället bara skjuts fram den och den kommer alltid finnas kvar. Jag kommer alltid undra vad jag ska göra i framtiden. Det är bara att acceptera att man kommer aldrig kunna bestämma sig eller veta vad man ska göra i framtiden.


Kommentarer
Postat av: Pappa

Den frågan förföljer dej hela livet, om man ska vara lite positiv. Bara man trivs och tycker det är roligt och tjänar en massa pengar och blir berömd och har 20 veckors semester så ska man göra det man känner för.

2013-03-21 @ 18:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0