Är vi vänner?

När är vi egentligen vänner? Finns det regler för hur en vänskap ska fungera? Exempelvis hur ofta vi borde träffas, hur mycket vi borde veta om varandra, hur mycket vi tycker om varandra, hur mycket vi bryr oss, hur ofta vi hörs av. Det finns massor med saker som vänner borde göra men vad måste man göra för att få kalla sig vänner. Är vi verkligen vänner när vi knappt hör av varandra det enda är att vi kanske ger varandra en tanke då och då.

En annan faktor kan ju vara hur länge vi har känt varandra, har det också betydelse om vi känt varandra år eller månader. Men även här beror det ju mycket på hur ofta vi sågs under denna tiden. Om vi träffats varje dag i tre månader och hela dygn eller om vi träffats en gång varannan månad i flera år.

Det kanske inte finns något rätt och fel i den här frågan men! Jag undrar ändå för vad händer med oss när vi knappt hörs av och inte alls är med i varandras liv, vad gäller då? Är vi vänner eller inte?

Hur länge ska vi hålla fast i varandra när vi väl kommit så långt att vi inte längre träffas speciellt ofta och mest hör av oss för vi måste. Det är nu jag börjar fundera på hur mycket du känner för vår vänskap och även hur mycket jag själv känner. Är vår vänskap värd att hålla vid liv eller ska vi bara glida isär? Jag vet inte svaret på denna eller någon av de andra frågorna men hoppas på att komma till ett svar. För ska vi vara vänner eller inte? Eller rättare sagt är vi vänner eller inte? Du kanske också borde ställa dig den frågan. Jag vet i alla fall att om ingen av oss tar tag i vår vänskap kommer den till sist bara vara ett ord utan betydelse och ingen tyngd. För om vi inte bryr oss om varandra eller hörs av kan vi lika bra säga upp vår vänskap totalt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0