Train hard, fight easy.

Två veckor utan träning.. Nä det har varit skönt men det är verkligen inte okej! Så nu har jag fått lite skäll att jag är lat så nu börjas det igen med full fart! Ska ha träningsvärk alltid från och med nu. För att må bra måste man faktiskt träna. Så är det bara, så nu sätter jag igång. Och jag började direkt!

Direkt efter Jesper åkte hem cykla jag till gymmet! Mötte upp Emil, tänkte lite sällskap borde göra att jag tränar på ordentligt och inte bara går och lallar runt på gymmet. Det gick väl ändå hyfsat bra om jag får säga det själv. Det känns ju just nu att jag varit och tränat, både magen och armarna är lite ömma och skakiga. Men det är i morgon som det verkligen märks om jag jobbar på ordentlig eller bara fånat mig.

Dock är det en sak som gör det svårt för mig att träna med andra. Och det är när man verkligen ska träna tillsammans, och det gjorde vi till viss del idag. Okej när jag och Emma går och tränar är det en annan sak för hon är lika bra som mig eller i alla fall inte hur mycket bättre som helst. Även så är hon inte den som står och säger men du klarar lite tyngre, någon mer repetition eller det sitter bara i huvudet när man står där och försöker. Det är så lätt för någon som är starkare att stå där och pusha på. Jag är inte den som gillar att bli pushad, jag är mycket hellre den som dra och det går ju inte när man den som är svagast. Så idag var det jag som blev dragen och inte lite heller. Det tyckte jag verkligen var jobbigt, måste man stå där och hjälpa varandra, pusha på och titta när man tränar ihop. Räcker det inte att man går och små snackar lite och hjälper om de frågar? Nej de verkade inte vara tillräckligt men visst om man ska komma något vart kanske man behöver någon som hejar på ordentligt. Så får väl bli dragen en bit till tills jag blivit lite starkare, snabbare och bättre helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0