Soldaten läggs i skåpet.

Sist jag var ifrån Skövde i fem veckor var ett år sedan och då hade jag inte ens varit i Skövde innan. Kan säga att det känns oerhört konstigt att åka hem för fem veckor. Människor som man träffar varje dag och träffat intensivt i tio månader ska man nu inte träffa alla i fem veckor. De närmaste kommer bli svåra att vara ifrån så länge och jag kommer sakna många.

Det känns så himla overkligt och konstigt att åka hem för så lång tid. Det blir lite som sommarlov. Det kommer väl märkas på söndag kväll när jag inte åker tillbaka till Skövde utan hänger kvar att detta verkligen är på riktigt. Jag ska vara ledig i fem veckor och ändå få lön! Det kunde man inte trott för ett år sedan att jag skulle ha fast jobb och betald semester ett år efter gymnasiet.

Ska bli riktigt skönt att få vara i Malmö så mycket. Hinna få all sommar som Malmö har att erbjuda. Älskar Malmö på sommaren finns ingen bättre tid och plats då, så länge vädret levererar. Det ska bli härligt att ha tid att hinna träffa alla som man bara har skjutit undan för att man under helgerna har så lite tid och alltid samma människor får den tiden. Men nu har jag ingen orsak att inte träffas och det är skönt. Känns lite som jag lagt soldat Sandqvist i skåpet i fem veckor och får vara bara Matilda under tiden. Kunna bara vara Matilda känns bra. Kravlöst på något viss, behöver inte prestera, bevisa eller hävda mig på något sätt. Nu är det bara jag som gäller i fem veckor, helt vanliga jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0