Samtal från mamma!

Jag behöver ventilera. Jag behöver prata av mig om min dag. Då är det så skönt när mamma ringer och jag verkligen bara kan babbla på om min dag och få höra om hennes.

Det är nog det jag saknar mest med att bo 40mil ifrån min familj. Vardagen då man träffades varje dag, hann prata om allt det som hänt. Där fanns tid att bara va och prata om allt mellan himmel och jord. Livet var så enkelt då, när pappa och pappa alltid fanns där bara ett rop ifrån.

Nu är det svårt att hinna prata, speciellt om allt det som kanske inte är så viktigt men ändå behöver berättas. Visst telefoner finns alltid men det går inte alltid att säga allt över telefon. Fast oavsett om man inte kan säga allt över telefon så är det så skönt när de ringer. Då hinner jag prata av mig lite och får höra vad de har att säga. Små sådana samtal gör hemlängtan mycket mindre. Så himla glad över att jag har mina föräldrar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0