Prioriterar dig framför allt.

Hela livet gäller det att prioritera. Bland vänner, drömmar, saker och händelse. Man kanske inte alltid märker av de beslut man måste ta innan man tar dem. Det är mer efter när det väl har varit som man ser det klart. Fast att prioritera vänner och människor märker jag mycket av innan jag måste prioritera. För där måste jag göra ett aktivt val. Speciellt när ingen lösning är perfekt och alla resultat görs med skuldkänslor.

Men oj vad många val jag har gjort så många på grund av vänner och det har ju blivit rätt bra ändå! Det blir så att man sorterar både medvetet och omedvetet. När jag är hemma över helgen måste jag alltid prioritera vem jag ska träffa och de blir ofta samma människor. Kanske för de står mig närmast och är roligast att träffa men även de som får mig att må bäst. Sen är ju mitt stora val att ha min vardag i Skövde som gjort många små val åt mig. Speciellt när det gäller mina vänner. Det blir ju så att mina närmaste vänner är de som är närmast mig. Så jag har ju fått fina vänner där som jag prioriterar väldigt högt. De beror ju på att de är med mig och förstår de tankar och handlingar jag gör. Det är ju så mycket lättare att vara vänner när man träffas ofta och är med människor man knappt träffar och inte har någon aning om vad de tänker och håller på med.

Så det är lätt att prioritera bort något som redan är bort prioriterat. Och såklart tvärtom därför samma alltid är i toppen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0