Ordning och reda pengar på fredag.

Trivs på mitt jobb. Kanske är svårt att tro men gör faktiskt det. Trivs faktiskt bäst nu när vi gör det tråkigaste enligt alla andra. Just nu så vårdar och inventerar vi all materiell vi har där jag jobbar. Låter kanske inte så spännande och det är det inte heller. Men jag som gillar och organisera är detta perfekt. Allt blir rent och snyggt, logiskt uppradat och man har koll på grejorna. Sånt gillar jag! Dock utvecklas man ju kanske inte direkt som människa att göra detta dag ut och dag in men ett tag så här har jag inget emot det. Speciellt när jag är rätt duktigt på det om jag får säga det själv. Så jag trivs. Tycker faktiskt det är kul att gå till jobb. Tycker jag passar på kompaniet jag har hamnat och där finns alltid någon att snacka med. Jag känner mig aldrig ensam och det är skönt!

Men bland allt det positiva finns det nog ändå en nackdel! Den är att jag nog kommit i den pluton jag kanske kommer minst överens med gällande de flesta av soldaterna. Men det kanske beror just nu på att alla är väldigt bittra över situationen och den uppgiften vi har kanske inte stämde överens med vad de trodde de skulle få höra. Tyvärr är inte ett jobb bara grädden på moset utan även att det jobbiga arbetet. Så antigen få de börja smutsa ner händerna och sluta klaga eller sluta jobba över huvud taget för att gå och klaga och gnälla gynnar ingen människa. Speciellt inte människorna runt om som måste gå och lyssna på gnället. Men efter semestern kanske alla kommer med nya friska tag, får hoppas det i alla fall. Dock kämpar jag vidare och trivs med allt sätta militär gröna lådor i pedantiska rader.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0