Hej här bor jag?

Dock har inte veckan gått smärtfritt. Långt ifrån om jag får säga det själv. Det har varit mycket ledsna och sura miner både från mig och från andra. Det är sjukt påfrestande att flytta speciellt i den här lite kluriga situationen vi varit i. Det har gjort att mycket irritation har uppkommit och just nu är alla de känslorna inlåsta i en etta på 28 i Skövde. Förhoppningsvis hinner de sina bort under semestern men jag hatar att åka ifrån sura och irriterade, man ska lösa konflikter istället för att gömma dem! Men man får lära sig av all sin erfarenhet man får.

Under hela flytten har jag kommit underfund med en hel del grejer om vad jag vill med allt det här att bo och med vem och var.

Jag har trivts jätte bra att bo ihop med Emma men det har väl inte varit precis så som jag tänkte mig det skulle vara att bo ihop med någon. Jag tycker vi ändå vid det flesta tillfällen löst det bra. Och det är inte heller helt det som är problemet. Det som nog ändå gjorde mig mest ledsen var att när jag hade packat ihop mina små grejor så såg det inte ut som något hade blivit borttaget. Alltså såg man inget av mig i vår lägenhet och då kände jag att nästa ställe jag flyttar till ska vara jag och kanske bara jag. Det är nog dags för mig att testa att bo helt själv och verkligen få pröva mina vingar och leva själv. Jag kan nog behöva det, få lite mer utrymme för mig och utvecklas på ett eget plan. Det känns ofta att det handlar om alla andra.

En annan tanke som fick mig att ännu mer tro på att bo själv är bästa beslutet är att igår när vi flytta så kändes det som Emma flyttade inte jag. Och lite så är det ju för det är ju bara hennes grejer men samtidigt ska jag bo där lika mycket. Jobbigt när det blev så här. Antagligen för att Emma hittat lägenheten själv och att sen jag bara flytta med och att vi klämt in oss i något provisoriskt som inte riktigt funkar fast vi vill.

Men nu är största fokus att trivas och det är första prioritering sen hur det blir i praktiken är slitsamma. Det får helt enkelt vara lite rörigt då så länge det funkar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0