Hur känns det att börja jobba om en vecka?

Om jag ska vara ärlig, så ska det bli kul att börja jobba igen. Sen vet jag inte om jag säger samma sak när jag väl har börjat. Men jag trivs bra på jobb och det ska bli riktigt kul att träffa alla igen. Jag gillar ju rutin och det ska bli skönt att komma tillbaka till den vanliga rutinen. Hela hösten verkar vara smockfull av roliga saker som händer och det känns som jag kommer lära mig mycket. För mig just finns det heller ingen större press på mig under hela hösten och det gör ju saker ännu lättare. Det känna roligt bra att börja jobba faktiskt. Jag är väldigt glad över att jag har ett jobb speciellt som jag trivs på så bra och har så många arbetskamrater jag trivs med. Mitt liv är rätt enkelt om man tänker efter.

Det enda negativa med att börja jobba, jag måste sluta ha semester. För att fast denna semestern varit rätt så lågmäld och inte speciellt fartfylld. Har jag trivts som fisken i vattnet. Den har känts som vilket sommarlov som helst men tyvärr bara fem veckor långt.. Ändå har jag hunnit vänja mig vid att träffa Jesper varje dag och bara kunna ringa och sen träffas dagen efter eller så. Nu har jag hunnit gå in i de gamla rutinerna hemma igen och det kommer bli svårt att inte få träffa familjen varje dag.

Det hade ju varit perfekt om jobb låg lite närmre Malmö just i dessa aspekter. För att ha det jag har närmast hjärtat lite närmare även till vardags. Då hade man inte behövt säga hejdå bara för att semestern är slut. Enda nackdelen med att börja jobba.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0