Glad jag har min sambo!

Det är inte så lätt att vara sambos. Ibland kan det till och med vara jätte svårt. Ännu svårare blir det när det är två tjejer som har PMS samtidigt. Då börjar man undra om detta verkligen var en bra idé vi kommit på. När man står där i köket och irriterar sig över att det ligger matrester i diskhon. Man kommer väldig nära inpå varandra när man bor ihop bara vi två. Man ser andra sidor och vanor hos varandra som man inte märkt innan. Då kan det bli lite krångligt att komma överens alltid och man kan bli lite småirriterad över onödiga saker. Men så måste det ju bli i mörkna innan vi fått in vår vardag. Man måste bygga upp allt ingenting finns bara där!

Fast! Även om vi kanske inte alltid kommer överens och det kan bli lite svårt att bo ihop är jag sjukt tacksam att jag bor med Emma. Det hade varit hundra gånger svårare, jobbigare och tråkigare utan henne. Det är lixom inte meningen man ska laga mat till en person. Vardagen blir mycket roligare om man är två. Speciellt att diska men även att kunna sätta sig vid soffan och kolla film halv sju känns inte så sorgligt när man är två. Då gör man ändå något tillsammans! Så så tacksam över att inte bo ensam och är så glad att jag har Emma att skratta med om kvällarna med våra fånigheter och trams. Vi är en duo som funkar riktigt bra fast vi är olika och tror att alla vi umgås med tar för giver att sitter ihop och det var meningen redan första gången vi träffades att vi skulle bo ihop.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0