Konflikträdd.

Jag har ärvt en dåligt egenskap av min älskade pappa och hans sida. Den egenskapen är att jag är konflikträdd.

Det är många gånger jag hade velat säga till men inte vågar. Det finns många tillfällen jag hade velat skälla men inte vågat. Jag har undvikit konflikten så många gånger för jag inte vågar. Oftast varför jag inte vågar är för att jag inte vill trampa på någons fötter, jag vill inte orsaka skada. Sen är det inte så ofta situationen blir bättre av att inte säga något heller. Speciellt ofta inte för mig. För att istället för att igen heller ska trampa på mina tår så flyttar jag undan dem. Så istället har jag fått ändra mig och bli lidande för att undvika konflikten.

Det är en riktigt dåligt egenskap som jag verkligen inte hade velat ha. Jag hade så gärna velat kunna ta konflikten! Skälla, skrika och brottas med ord. Jag hade velat kunna ställa människor på plats, berätta för dem att de gör fel och säga vad jag tycker. Istället önskar jag att jag hade vågat, oftast har jag redan bestämt exakt vad jag ska säga tänkt igenom hela situationen men aldrig vågar jag säga vad jag tänkt.


Kommentarer
Postat av: pappa

Jag är inte konflikträd, jag är diplomatisk och smart. Du kan inte vara konflikträdd som vågar skriva så.

2013-08-23 @ 07:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0