Boende, blä!

Sist jag skrev lät allting väldigt positivt. Egentligen har väl läget inte förändrats sedan då men jag har kollat in förutsättningarna lite noggranare och förstått hur dåliga dem är. Så nu är allt inte lika positivt. Att hitta ett eget boende känns väldigt långt borta just nu. Tyvärr är det så och det finns inte så jätte mycket att göra det är bara och vänta på att något ska bli ledigt. 
 
Detta betyder inte att jag sitter här och väntar att något ska landa i armarna på mig utan varje dag komma jag varenda jävla bostadssite och letar febrilt. Varenda person som jag tror på någotvis kan känna någon som känner någon som har en bostad att hyra ut eller själv frågar jag. Mina krav för en bostad blir bara lägre och lägre och snart slutar det väl med att jag ringer Guner igen och tar vad han än har. Får väl strunta i min magkänsla och hur skum han än var. 
 
Man kan helt klart säga att jag börjar bli desperat! Detta är det enda som hela tiden kretsar i mitt huvud och oavsett så kommer detta vara mitt enda problem fram tills jag har hittat ett boende. Jag får väl hoppas på ett mirakel som på någotvis löser ett boende till mig. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ring Gunnar och ta det så länge. Se bara till att ha ett korrekt kontrakt med kort uppsägningstid så när boendet du verkligen söker dyker upp kan säga upp kontraktet och lämna snabbt;) man måste börja i botten för att komma till botten...

2013-08-19 @ 21:46:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0