Soldat Sandqvist

Jaha i morgon börjar man jobba. Känns rätt så overkligt faktiskt men men det var inte riktigt det jag tänkte berätta.

Jag blev bästa rekryt på min pluton och fick väldigt fint betyg av mina befäl. Hur jag gjort för att få dem vet jag knappt själv för jag har mest försökt vara mig själv hela tiden och kämpat på som alla andra. Men något extra måste jag ju allt ha.. Försöker vara stolt över det men svårt tycker jag det är.. Egentligen vet jag inte varför jag har svårt att ta det till mig. Innerst inne tror jag nog inte att jag förtjänar det. Men alla andra verkar ju tycka att jag gör det så det är väl bara att se glad ut. Så nu ska jag försöka visa min chef att jag fan är rätt bra och grym. Jag ska visa att jag verkligen förtjänar den där utmärkelsen och kämpa vidare för att imponera och chocka vad lilla jag kan göra.

Om jag ska vara ärlig så tror jag det är många där hemma skrattar och förvånas av att jag gjort detta och tror nog inte riktigt att jag menar allvar. Det var nog inte riktigt det dom hade tänkt sig jag skulle göra. Men då får jag väl visa att detta är något jag ska göra och något jag är menad för att göra. Känns rätt skönt att inte gå samma väg som alla andra och visa att jag inte tänker vara en i mängden. Men bara för jag väljer en annan väg betyder detta inte att jag är bättre bara annorlunda. Det är skönt att inte göra som alla andra då får man uppleva något eget.

Så nu ska jag visa världen vem Matilda Sandqvist är och vad hon går för! Tro det eller ej men hon är tuffare än många tror.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0