Efter tre månader

Nu har det verkligen gått lång tid sedan jag skrev sist. Tre väldigt händelserika månader som gått samtidigt har det inte hänt något alls. Det beror på hur man ser på det helt enkelt. Jag är på fredag klar med min militäriska grundutbildning och redo för nästa äventyr. Vad blir nu nästa äventyr undrar ni kanske. Jag har bestämt mig för att fortsätta inom det militära och bli yrkesmilitär. Ler bara av att tänka på det, för fast förutsättningarna inte är dem bästa är jag ändå nöjd med mitt val av fortsatt karriär inom försvarsmakten. Så nu ska jag bli lite mer vuxen och flytta hemifrån på riktigt och ta fast anställning. Hur många nittonåringar kan säga det? Att de är fast anställda.

Detta var ju inte riktigt min tanke när jag börja min utbildning men jag är hookad och är inte redo att lämna militären riktigt än. Så stället för att åka hem och bli arbetslös så känns mitt val rätt så bra. Den enda nackdelen är att Skövde ligger lite långt bort från Malmö så jag tyvärr inte kan bo hemma och få tillbaka lite socialt liv. Istället får jag skapa mig ett nytt liv här. Något helt eget. Spännande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0