Jag vill vara delaktig!

Jag vill vars mer delaktig i andras liv, i mina vänners liv. Jag vill vara självklar att ring när det behövs någon och jag vill känna att jag vet vad som händer i deras liv. Just nu känns det inte så. De vänner som ska vara mina närmaste känns inte så nära. Jag vet inte alls vad som händer i alla andras liv. Detta beror inte bara på att de inte berättar utan att det händer mycket i mitt eget liv och jag har inte tid att tänka på allt annat. Jag har undermedvetet valt att isolera mig och från resten. Jag har varit egocentrisk och fokuserat kanske för mycket på mig själv. Det är en jobbig balans det där, man ska inte tänka bara på sig själv och man ska inte bara tänka på andra. Jag hade velat att mina vänner litade mer på mig och berättade och la förtroende i mig. Jag vill vara en stor del av mina vänners liv, men så är det inte just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0