Inspiration

Det är riktigt roligt och intressant att prata med andra människor. Höra vad dem tycker, tänker, gör och vill. Gör att jag får en inblick i deras liv och hur dem känner. För människor som jag träffar minst fyra gånger i veckan vet jag inte jätte mycket om. Klart har jag en aning vi har ändå umgåtts i ett tag. Jag tror att ju mer man pratar med eller rättare sagt lyssnar på andra människor ju smartare och förstående blir man. Det gör att man får respekt och hänsyn för andras åsikter och liv.

Speciellt när jag inte har en aning om vad jag vill göra i framtiden så är det väldigt intressant att höra vad andra har för planer och även vad de redan gjort. Det ger mig insikt i vad som verkligen finns att välja mellan, för det finns mycket mer än vad man tror. Även så ger dem en andra vägar på hur man kan ta sig fram. Jag själv har bara tänkt ett sätt, plugg jobb pension. Nä kanske inte riktigt så tråkigt men jag har nog tagit detta valet om framtiden lite väl stort.

Så det jag ville säga med detta är att det är väldigt intressant att lyssna på andra människor för de inspirerar mig och håller mig nyfiken på världen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0