Vuxenlivet börjar närma sig.

Nu börjar till och med lilla jag känna mig lite vuxen. Först nu börjar jag känna att jag har det fulla ansvaret. Fulla ansvaret för mitt liv och min lycka, de är bara jag som kan bestämma för det. Så nu har jag försökt att ta det i mina egna händer men samtidigt är det väldigt lätt att lägga över det i någon annans.

Fast jag vet att mamma och pappa alltid kommer stå precis bakom och fånga mig om jag faller känns det ändå som jag får börja lösa saker på egen hand. Det har kanske mycket att göra med att jag faktiskt flyttat ifrån dem. Det är ju faktiskt det jag gjort. Jag har flyttat hemifrån och det egentligen för ett rätt bra tag sedan men jag har inte riktigt reflekterat över det förrän nu. Jag har bara varit hemma i högst två dagar på fyra månader. Så då har jag ju flyttat hemifrån.

Så fast jag fortfarande känner mig som mamma och pappas lilla flicka och inte alls vuxen börjar jag nog i alla fall närma mig att bli vuxen. Oavsett vad så måste jag ju även bli vuxen och klara mig "själv". Så jag har bestämt att 2013 ska bli det året som jag blir vuxen. I alla fall vuxnare än nu. Mitt ansvar blir mycket större efter nyår och under detta året kommer jag behöva ta många svåra och tunga beslut. Men jag känner mig faktiskt redo, eller ja i alla fall 80% redo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0