Framtid

Ibland undrar man vad man håller på med. Är detta något som verkligen är för mig? Det är en fråga som jag ställer mig ibland. Speciellt nu när jag gör något jag trivs med och kan tänka mig att jobba med ett längre tag framöver samtidigt som jag har tankar varje dag på att jag vill åka hem. Så man kan väl säga att jag är lite kluven på min framtid. Fortsätta jobba med något jag verkligen trivs med eller bo där jag är som lyckigast, trygg och trivs bäst. 
 
Jag har ju även pluggat ihjäl i tre år på gymnasiet för att få ett högt snitt så jag skulle komma in på nästan vilket program som helst. Ska jag inte få användning av det nu? Har jag slitit alla de timmarna i onödan? Tror faktiskt inte det! Jag vill ju läsa på universitetet, det är en av mina drömmar. Jag gillar att plugga och lära mig nya saker. Det kanske inte är så jätte märkvärdigt egentligen eftersom de flesta pluggar något efter gymnasiet men det är något jag alltid sett mig själv göra. Därför har jag svårt att släppa taget om den tanken. Så att ha kommit in på det bananskal på en tre månaders utbildning där det räcker man sett en mattebok känns lite fjantigt. Har jag kämpat för ett så högt snitt för att göra något inte alla kan och istället göra något  som alla kan göra. 
 
Så nu ska jag fortsätta tänka över hur jag ska göra och försöka hålla alla möjligheter öppna. Alltså söka till skola, fortsätta jobba och hoppas på att utan att jag måste bestämma att det löser sig. Troligtvis kommer inte det hända men jag kan ju alltid hoppas. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Planer ändras alltid. Ta vara på möjligheterna som du får. Om man inte tar chansen är det en stor risk att man senare i livet kommer ångra sig. Livet i Malmö försvinner inte bara för att man är borta lite. Om det försvinner något så kanske det inte skulle vara en del av ditt liv längre. Ha lite tilltro till ödet och livets små överraskningar. Allt sker utav en anledning. Skapa din egen glädje. När det gäller plugget har du inte slitit i onödan för det har gett dig ovärderlig kunskap som har ett värde. Skolan kommer alltid finnas där som ett val. Kanske längre fram i livet du vill återvända till skolbänken och då är det gymnasiebetygen som räknas. Med andra ord ditt slit har gjort så att det öppnats många dörrar och möjligheter. Du är lyckligt lottad som inte behöver förlita dig på en plan i livet utan har luft under dina vingar som kan ta dig vart du vill. Du måste göra ett val. Oavsett hur du väljer kommer det inte kännas helt hundra i början. Du kommer växa in i ditt beslut av det än innebär. Ta vara på tekniken. Den kan vara en god hjälpande hand i många lägen. När nu få jag hålla mun(stoppa fingrarna) för detta blev en lite lång kommentar. Stöttar dig och finns bara ett skypesamtal/sms bort. Kram ses på fredag!

2012-12-11 @ 15:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0