En ny sak varje dag!

Jag lär mig något nytt varje dag. Jag kan stå fast vid det för att jag kan lätt komma på något varje kväll jag lärt mig. Nu har jag ju en stor fördel att gå i skolan för där lär man ju sig en del. Men jag kommer ju gå i skolan ett antal år till så det känns ändå bra då att jag lär mig något. Man kan ju tänka på hur mycket man lär sig och det har vi ju konstaterat är en del. Sen kan jag tänka på hur mycket jag egentligen kommer ihåg, de saker som jag dagligen upprepar sitter ju rätt hårt i minnet men alla de saker man bara hör en två gånger försvinner rätt snabbt. Tråkigt men sant. Om man skulle förvarat all kunskap man fick varje dag på ett bättre sätt och själv upprepat det då kanske jag hade varit ännu smartare. Men hjärnan kan väl inte få plats med hur mycket som helst varje minne måste ju ändå ta plats. Fast lite mer hade ju inte gjort något om man kom ihåg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0