Verkligheten.

Idag kände jag mig förbered och redo för prov och det visa sig när jag satt där och kände att varje uppgift inte var så jätte svårt och det fast gott om tid att fundera på det lila sista när jag var klar.

Men denna gången var jag inte nonchalant med mitt pluggande och tyckte inte att jag redan kunde detta. Jag tänkte istället att det är bara att läsa, räkna och kolla av så jag kan allt. Så att jag kan klara av alla uppgifter utan problem. Och så blev det men det beror no mycket på att mitt ego inte var lika stort denna gången.

Jag tycker det är ett hinder när man gick ut med MVG förra kursen för både jag och läraren har alldeles för höga förväntningar. Bara för det gick bra sist betyder det verkligen inte att man kan allt nu. Mitt ego och min självsäkerhet kan ibland bli alldeles för stor. På något sätt försvinner då möjligheten att misslyckas tror man.. Men nej det går ändå och då får man lite mindre ego och börjar jobba och inte ta saker för givet längre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0