Press

Mycket press just nu. Från både innebandyn och skolan.

Det gäller att vara där på varje träning, att prestera sitt bästa. Och gör inga misstag då kan du lika bra sluta. Just nu känns det som denna pressen inte funkar för mig. Hur mycket jag än försöker och kämpar så har jag fortfarande ingen given plats. Det kvittar att jag gör massa bra passa och skott men en felpass det är en stor grej. Kan någon inte berätta alla fel jag har så jag vet vad jag ska göra, men nej så enkelt är det aldrig. Jag är trött på att vara sist, när alla andra verkar ha världens försprång.

Det är MVG som gäller, inget annat duger. Detta fick jag svart på vitt idag. Visst är mitt mål såklart att få MVG men mitt mål är också att göra mitt bästa. Men från omgivningen så är det krav om att det ska vara MVG och dem kraven vill jag inte ha. Jag bestämmer själv hur högt jag sikter ingen annan ska sätta mina mål. Så att säga till mig att jag förväntar mig MVG har motsatt effekt. Den pressen gör bara att jag känner mig dålig och inte tillräcklig, fast jag egentligen har bra självkänsla. Det gör att jag trycks ner i marken.

Detta är ju två helt olika sorters press fast samtidigt får dem mig att känna precis likadant, att jag är värdelös.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0