Framtid

Var idag på Saco mässan, där en mängd universitet och högskolor ställde ut. Måste säga att jag blev mest förvirrad och lite stressad. Tyckte faktiskt inte att den gav mig så mycket, det kan ju bero på att jag inte har en aning om vad jag vill läsa och vet därför inte vem jag ska prata med. Men mitt behov av pennor är nu noll!

Det var en lättnad att jag inte ska söka vidare redan till våren men samtidigt blev jag lite ängslig över att jag inte alls vet vad jag vill bli eller vilket område jag vill jobba inom. Och det är ju ingen annan som kan komma på det åt mig så jag har ett stort beslut att fatta. Men jag får väl ta och researcha lite och kolla runt vad för yrken det finns. Det är bara så svårt att börja när man inte vet om man vill bli allt mellan dagisfröken till fysiker. Det finns alldeles för många valmöjligheter, bättre om det bara funnits två yrken.

Sen kommer ju nästa problem, finns det behov av människor med den utbildningen och yrket. Det värsta hade ju varit att plugga i fem år och se bli arbetslös för det inte finns någon som vill ha eller behöver mig. Och sen är det ju lönen, fast jag mycket hellre jag gör någon jag älskar än att har jätte hög lön måste jag ändå klara mig. Egentligen är ju det första problemet att komma in på utbildningen..

Men det är väl bara att fortsätta att leta en dag har man turen att träffa någon, läsa något eller höra något som gör att man hittar de yrka man vill ha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0