Skoltrött?

Det är jobbigt att sista månaden på terminen vara bäst när det är då man är som tröttast och mest skoltrött. Det är svårt att verkligen ge järnet hela vägen ut när man är så trött och ofokuserade på skolan. Nu börjar det komma en massa andra saker man vill göra inte sitta hela helgerna och plugga. Fast jag borde göra det blir det aldrig så istället sitter jag de sista dagarna och rå pluggar men då blir det inte heller lika bra. Förhoppningsvis tar det ändå och tittar på det man har gjort resten av året.
.
Men fast jag har varit riktigt skoltrött den senaste tiden och inte alls gett pluggandet så mycket energi som det borde få har det ändå gått hyfsat bra. Jag är ändå nöjde med det jag presterat med tanke på hur mycket jag har pluggat, eller rättare sagt hur lite jag har pluggat. Och det har faktiskt gett resultat så jag är inte missnöjd. Nu hoppas jag bara att detta håller hela vägen och att jag kan fortsätta på denna positiva vågen som faktiskt funnits hela terminen. Jag är verkligen nöjde men mina reslutat denna terminen allting och gått med mig och det känns som jag har lärt mig något nytt i de flesta ämnen som kommer sitta kvar.
.
Sen är ju inte allting lika roligt alltså har man ju inte lika höga krav överallt och är verkligen inte lika engagerade i alla ämnen. Men det kan man ju inte kräva av sig själv. Så nu får jag hålla tummarna på att det fortsätter så här de få veckor som är var. Så jag säger lycka till till mig själv.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0