Rutin.

Som alla vet är jag en rutinmänniska utan dess like. Jag gillar att planera och när något händer kontinuerligt. Utan rutin hade min vardag inte gått ihop. Som Alfons pappa sägar "Var sak på sin plats" och så är det i mitt liv. Allting har sin plats och om man börjar röra runt i det ovh virra till det blir det svårt och jag får ingenting gjort speciellt när det gäller mitt pluggande. Därför är detta fina väder inte en bra sak för då är det mycket roligare att vara ute i solen än att plugga. Men jag får försöka leva i min rutin fast hinder finns ett tag till sen är det lov.
.
Då jag mest märker vilken rutinmänniska jag är är när den rubbas, som nu. Jag märker att jag gör samma sak varje dag samma tid och att allting ska ske i rätt ordning, hända vid rätt tillfälle och så ska det vara. Men sen är det ju så att den rubbas och då vet jag genast inte vad jag ska göra, allting blir lite jobbigare och svårare, trångsynt? Kanske det, men jag tycker faktiskt att jag kan ändra på mig men jag kanske inte alltid är så bra på det och ganska envis. Men snart kommer min rutin tillbaka och då så är jag tillbaka på bannan helt och hållet.
.
Men nu får jag testa på detta och har insett att så här vill jag ju inte ha det så tillbaka till gamla rutiner och det fort tycker jag. För jag vill inte utesluta något som det har varit nu, jag vill ha tillbaka det som var och det kommer bli så väldigt snart. Lite förändring då och då visar mig om så har har det är bra eller något jag ska ändra på. Men jag vill inte ha någon förändring!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0