Nu är det inte kul.

Nu borde det vara som roligast, nu på slutet när segern är så nära. Då tycker jag inte det är kul längre, kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. Det är nog flera saker som gjort att jag tappat lusten och viljan, nu kämpar jag inte frivilligt längre utan jag tvingar mig själv. Det blir inte lika bra då kan jag säga.
.
Jag är inte den som tar någon större plats, inte den som hela tiden ska bestämma och inte heller den som ställer en massa krav. Men ibland hade jag velat känna att jag tog lite plats, att jag fick vara med och bestämma och att jag fick ställa lite mer krav. Så känns det verkligen inte just nu, det känns som ingen respekterar mig, ingen som vill lyssna på vad jag har och säga.
.
Den där lagkänslan som alla pratar om, den känner jag inte av kan jag säga. Varför kan inte jag få känna att jag hör till lika mycket som alla andra. Visst, jag kräver inte att alla ska vara min bästa kompis men ibland känns det faktiskt som jag är luft. Och den känslan är inte så rolig, sån tur händer inte det allt för ofta. Ta mig inte för givet och respektera mig istället för att acceptera mig, är det för mycket begärt?
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0