Allt eller inget.

Ska jag bara gälla när du vill. Ska jag bara få visas upp vid visa tillfällen. Räcker inte jag, är jag fel "sort"? Det verkar ju så, för varför är inte jag den du frågar. Varför är inte jag den som följer med och varför är inte jag den du tänker på först.
.
Så jag ska bara finnas där när du vill. Jag ska vara den som är jätte bra när du inte mår bra, när du behöver tröst och uppmuntran. Men sen då när det är på andra hållet eller inget av det, hur är det då? Ibland undrar jag om du bara halvt är bland mina närmaste vänner. För du verkar ju bara vilja vara vän med halva mig. Men jag vill inte vara halvt kompis med dig. Jag vill att du ska vara en av mina närmaste kompisar och jag vill inte bli lämnad utanför.
.
Du kan väl bara fråga någon gång om jag vill följa med. Bara frågan räcker, det är nästan skit samma om du redan vet att jag inte ens kan. Jag vill inte bara vara din klagomur, jag vill även vara din vän.
.
Så fel kan jag ju inte vara att jag inte passar in, eller? Just nu får du att känna mig så. Du får mig att känna som att jag inte räcker till eller att du ska skämas över mig på något sätt. Jag vill inte göra samma sak tillbaka till dig. Men en relation handlar om att ge och ta, och ibland undrar jag om jag bara ger. Ibland känns det så och ibland inte.
.
Jag vill inte vara din halva vän, allt eller inget.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0