Sommarjobb =(

Ännu en sommar utan sommarjobb.. Känns sådär kan jag säga. Jag har väl bara mig själv och skylla men kan säga att jag inte riktigt fått till det där med jobbsökande än. Jag säkte ändå genom ungisommar och två på egen hand men tyvärr blev det inget napp. Riktigt trist att inte tjäna några pengar och vara fattig hela sommaren och hösten.
.
Men jag har faktiskt en liten point att säga om detta och det är att alla arbetsgivare söker unga människor med erfarenhet. Unga och erfarna går inte riktigt ihop i mitt huvud. Någon gång måste ju vara den första gången man jobbar och om ingen anställer en för man inte har någon erfarenhet kommer man inte heller få någon. Och jag kan säga det är inte lätt att skaffa sommarjobb, speciellt inte i Malmö där det finns tusentals andra ungdomar som också vill ha sommarjobb. Konkurrensen är stor kan man ju säga och eftersom jag inte har så jätte mycket att komma med så blir man ju itne jätte positiv till jobbletandet.
.
Förhoppningsvis blir mitt schema riktigt bra nästa läsår så jag kan ha tid att skaffa ett extra jobb visd sidan om jag ska även försöka vara flitigt i mitt letande och inte vara kräsen till 5öre. Så jag ger järnet nästa gång visst låter det bra. Det känns mer som jag börde tagit tag i detta i januari så jag hade ett ordentligt sommarjobb som kanske kunde lett till något mer. Men jag har lovar mig själv här och nu att jag ska försöka lite hårdare nästa gång eller kanske anstränga mig överhuvudtaget.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0