För jag har tagit studenten.. Nä men snart.

Efter dagens studetfirande känns det på något vis både nära och avlägset till min egen student. Det känns som ett år inte är så länge om man tänker på hur snabbt de andra två åren har gått men samtidigt känns det som jag ska honna med en hel del tills dess.
.
Samtidigt som jag längtar efter studenten så fruktar jag den för det är verkligen sista sidan på min skoltid. Det är du jag kastas ut i världen utan något jag kan hålla fast i. Men så är ju livet, alla går igenom samma sak och de flesta har ju lyckats. Antagligen kommer det gå lika bra för mig men det känns ändå lite nervös fast det är ett år tills dess.
.
Men jag längtar till studenten det för jag för som sagt det är sista sidan alltså betyder det att jag är klar med i allafall denna boken. Då jag har ju åstakommit något svart på vit och allt med gymnasie ska bli rätt skönt att slippan. Det känns speciellt nu när jag har haft verldens stress över skolan och samtidigt varit väldigt skoltrött. Så med blandade känslor ser jag studenten närma sig.
.
Vi får väl se var jag hamnar för just nu har jag ingen aning om hur jag kommer känna om ett år och vilka dörra som kanske har öppnat sig för mig då. jag får väl bara vänta och se var allt detta leder. Känns ändå som det kan inte gå helt utför, eller?
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0