När man blir stor måste man jobba.

Riktig semester om en vecka fram tills skolan börjar igen! Kan säga att det ska bli riktigt skönt. Att få ta det helt lugnt inte behöva oroa sig över något och inte planera mer än fem minuter fram. Så ska väl egentligen hela sommarlovet vara men ju äldre man blir desto mer får man jobba. Sen känns det som lite pengar sparade inför framtidens äventyr inte är helt fel att ha. Så då känns det rätt okej att jobba en månad, sen har jag ju haft det bästa jobbet man kan ha, att få umgås med en massa fina ungdomar i tre veckor och få en massa kramar och kärlek känns som en väldigt ströslat jobb. Så nu blir det en vecka och känna riktiga pengar på och sen är det över. Sen ska jag glassa runt på stranden, jobba på min bräna och äntligen läsa en bok som inte är en lärobok. Jag kommer faktiskt inte ens ihåg vilken bok jag läste sist.. Skolan tar verkligen över ens liv. Så det ska jag göra på min semester, läsa en riktigt bra bok.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0