Valet är ditt.

Genom hela livet gör man val. Ibland stora men vardagligen små. Vi måste hela tiden bestämma och ta beslut för att komma någon vart annars hade vi ju inte ens kommit ur sängen. För redan där kommer ett beslut om att jag ska gå upp och kämpa på ännu en dag. Det finns många val som är viktiga här i livet såsom vad man vill bli och om man ska satsa i skolan eller inte. Men det finns andra viktiga val som man inte tycker är så stora men som är, som att välja att äta varje dag. Detta ser alla som självklart, för det känns ju så men vi gör ju valet att äta för att vi vill leva och må bra.
.
Alla våra val och beslut formar oss till den vi är. Det är dom valen som speglar ens tycke och smak och visar en utåt. Det är mitt val vem jag umgås med, var jag går i skolan, vad jag tycker om, hur jag ser ut och vad jag väljer att tycka. Allt detta är ju var som formar en människa.
.
Så om man inte väljer så är det samma sak som att ge upp. För om du inte för några val kommer du ingen vart då kommer du stå kvar på samma plats och till sist försvinna. För redan när man föds gör man ett omedvetet val att leva och det är alla val man gör som bestämmer framtiden. Alltså om man slutar välja kommer ingen framtid heller.
.
Alltså är det du som bestämmer eftersom det är du som gör valen. Du bestämmer hur din framtid ska se ut och alla val är viktiga.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0