Syns du, finns du.

Man måste synas för att finnas, eller? Jo, jag tror det är lite så.
För till exempel om du gör jätte fina tavlor och är en duktig konstnär, men ingen någonsin ser dina konstverk. Då vet ju ingen om din talang, är du då en konstnär eller inte? Vissa hade säkert sagt det är väl klar du målar ju dina tavlor. Men jag är inte säker för om ingen vet att du målar och ingen ser dina konstverk då tycker jag inte du kan säga att du är en konstnär.
.
Istället tycker jag man ska visa dig och gömma dig inte. Jag vet att det är så mycket enklare att gömma sig och det är tryggare men ibland får man faktiskt våga. För visst är det ändå bättre att ha testat och veta hur det är än att inte våga och alltid undra om. Man kanske inte gillar att stå i centrum det kan jag förstå, det kanske inte ligger i allas natur att vilja synas och höras. Men för att människor ska lägga märke till en måste man faktiskt synas.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0